piątek, 19 lipca 2013

Jak obecnie wyglądają koszta, które dotyczą aktywnego pozycjonowania witryn internetowych?

Gdy wbijemy sobie wyżej widniejące pytanie do przestrzeni wyszukiwania, odkryjemy doprawdy rozbudowany pakiet rozmaitych wyników, które będą stanowiły odpowiedź, choć tak szczerze raczej – więcej odpowiedzi. Z jakiej perspektywy by nie zerknąć, patrząc na SEO, możemy zetknąć się z naprawdę popularną branżową przestrzenią. Różni właściciele firm (na większym i mniejszym szczeblu) słyszą coraz więcej na ten temat, a przecież nieraz się mówi (co jest stuprocentowym faktem), że pozycjonowanie to najtańszy, jednocześnie zaś niezwykle skuteczny patent na reklamę. Naturalnie, będzie chodziło tu o profesjonalnie dostarczaną optymalizację, na szczegółowo dobrane słowa kluczowe, ale może nie wszystko naraz.

Dobranie stosownych słów – gwarancja efektywności w reklamie

Sporo firm, które nie do końca są fachowe, proponuje klientom rzekomo dobre frazy, jednak choć dana witryna ląduje w topowym zestawieniu dla danego zapytania, to w ruchu na tej witrynie nie ma to jakiegokolwiek wydźwięku. W związku z tym, bardzo istotne jest, żebyśmy współpracowali z jedynie sprawdzonymi firmami.
Naprawdę ważne jest dobieranie fraz, chociażby przez wzgląd na to, jak potem będą wyglądać później koszty powiązane z optymalizowaniem strony. Zazwyczaj, przelicznik stanowi liczba wyników, które można odszukać w Google stosując wybraną frazę. Im większa ich ilość, tym oczywiście pozycjonowanie jest droższe. Czasem mamy do czynienia z jeszcze jednym czynnikiem, jednak to już wyższa szkoła jazdy... po prostu zostawmy to sobie na inny czas.

Sposoby rozliczania

Są dwa czy nawet trzy zdecydowanie najpopularniejsze modele odnośnie rozliczania. Najbardziej popularne jest płacenie za efekt. Wygląda to tak, że opłacamy firmę wtedy, kiedy nasza strona będzie miała swoje miejsce w pierwszej dziesiątce wyników, zwanej również z angielska „top ten”.
Kolejna opcja to abonament. Tu mamy niższy koszt, jednakże płacimy w trybie miesięcznym, nawet gdy pozycjonowanie nie przynosi efektów.
No i trzeci model- opłata od ilości nowych klientów. To jednak rzadko stosowany system, szczególnie w Polsce.

Redukcja kosztu – jak można to załatwić?

Jeśli mamy w silnym stopniu ograniczone fundusze, warto skorzystać z lokalnego pozycjonowania. Wtedy będziemy mieli mniej potencjalnych klientów, jednak cena związana z pozycjonowaniem (niezależnie, na jaki model będziemy stawiać) może być o wiele bardziej sensowna. Trzeba zważać jednak na sytuację, że pozycjonowanie w ujęciu lokalnym na pewno się nie sprawdzi dla każdej z branż. Przed decyzją, należałoby podjąć konsultację z rzetelnie działająca firmą, która trudni się działaniami dot. SEO.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz